ARTWORKS SCREENINGS

15.10.18 @ 17:00

ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ARTWORKS SCREENINGS

 

H ARTWORKS παρουσίασε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος μια επιλογή ταινιών μικρού μήκους (μυθοπλασία, ντοκιμαντέρ και animation) από τους 15 κινηματογραφιστές που βραβεύτηκαν στο 1o Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Φέρνοντας στο προσκήνιο δημιουργίες της σύγχρονης ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής, οι προβολές στόχο έχουν να αποτελέσουν σημείο συνάντησης των δημιουργών μεταξύ τους αλλά και με το ευρύ κοινό.

Μετά τις προβολές ακολούθησε συζήτηση με τους δημιουργούς την οποία συντόνισε ο Μενέλαος Καραμαγγιώλης.

 

Γιώργος Νικόπουλος, Τα μουστοκούλουρα του Αγησίλαγου (2014, 23’)

Ο κύριος Αγησίλαγος, ένας σπουδαίος μάγειρας του δάσους πολλάκις βραβευμένος για τις εξαιρετικές επιδόσεις του στην μαγειρική, αποφασίζει να φτιάξει μουστοκούλουρα για την αγαπημένη του, τη Μαίρη την Αντιλόπη που έχει τα γενέθλιά της. Ξυπνάει λοιπόν ένα κρύο πρωινό του χειμώνα και μπαίνει στην κουζίνα του. Να η συνταγή: Νερό, Κανέλα, Ζάχαρη, Λάδι, Αλεύρι, Μούστο… μούστο; Έχει γούστο… Δεν είχε ούτε στάλα! Δεν το ‘χε θυμηθεί. Κι όποιος μυαλό δεν έχει τρέχει να ντυθεί! Οι εποχές, το αμπέλι, το κρασί, ο κύριος Αγησίλαγος και η αναζήτηση του Μούστου!

Γιώργος Νικόπουλος, Tα Μουστοκούλουρα του Αγησίλαου, 2014

Γιώργος Νικόπουλος, Tα Μουστοκούλουρα του Αγησίλαου, 2014

Ειρήνη Βιανέλλη, Icebergs, (2017, 9’22’’)

Το «Icebergs» είναι μια υπαρξιακή, μαύρη κωμωδία που αποτελείται από 14 μικρές βινιέτες, που καλύπτουν όλο το φάσμα των αισθήσεων, από το γνώριμο μέχρι το αφηρημένο. Βασίζεται στο βιβλίο του Ευθύμη Φιλίππου «Σκηνές».

Ειρήνη Βιανέλλη, Icebergs, 2017

Ειρήνη Βιανέλλη, Icebergs, 2017

Ιωάννα Πετειναράκη (Παραγωγή), Σαρκοβόρος (2014, 28’)

Η ιστορία αφορά τον Μενέλαο, ο οποίος, δεκαπέντε χρόνια μετά την άγρια δολοφονία των γονιών του, αποφασίζει να πάρει εκδίκηση, εισβάλλοντας στο σπίτι του θύτη και παραβιάζοντας ό,τι έχει ιερό.
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Βαβάτσης

 

Ιωάννα Πετειναράκη, Σαρκοβόρος, 2014

Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη, Limbo (2016, 30’)

Με το μικρό κατσίκι θα ξαπλώνει η λεοπάρδαλη. Οι λύκοι με τα αρνιά θα μένουν μαζί. Και το μικρό αγόρι θα τα οδηγεί. 12+1 αγόρια και το κουφάρι μιας φάλαινας ξεβρασμένο στην ακτή.

Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη, Limbo, 2016

Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη, Limbo, 2016

Τζώρτζης Γρηγοράκης, 45 Βαθμοί (2012, 14’)

Μια μητρόπολη έτοιμη να εκραγεί. Ένας άνδρας μεταλλάσσεται υπό το οικονομικό βάρος. Μια ματιά στη σύγχρονη Ελλάδα.

Τζώρτζης Γρηγοράκης, 45 Βαθμοί, 2012

Τζώρτζης Γρηγοράκης, 45 Βαθμοί, 2012

Γιάννης Συμβώνης, Νηπενθές (2016, 13’51”)

Σε ένα εγκαταλελειμμένο κοινόβιο όπου ζουν ηλικιωμένοι, κάποιος ανάμεσά τους πεθαίνει. Φροντίζουν το σώμα του, ράβουν το κοστούμι του, αλλά η κλωστή τελειώνει πριν ολοκληρωθεί το κοστούμι.

Γιάννης Συμβώνης, Νηπενθές, 2016

Γιάννης Συμβώνης, Νηπενθές, 2016

Γιώργος Φουρτούνης, Ίκαρος (2015, 38’)

Ο Μιχάλης έχει ένα σχέδιο και περιμένει. Ο πατέρας φεύγει. Τώρα είναι μόνος με ένα μαχαίρι, τη μητέρα του, την αδερφή του και τον αδερφό του.

 

Γιώργος Φουρτούνης, Ίκαρος, 2015

Γιώργος Φουρτούνης, Ίκαρος, 2015

Δέσποινα Οικονομοπούλου, AURORA (2015, 6’16’’)

Το δέρμα μιας γυναίκας μέσα σε ένα δεύτερο δέρμα φτιαγμένο από πλαστικό, σπρώχνει τα όρια μας μέσα από την υστερική κατανάλωση ενός τόσο τοξικού υλικού. Μια κραυγή που ψιθυρίζει ζητώντας το ξεκίνημα μιας νέας εποχής ελεύθερης από πλαστικό μέσα από το συνδυασμό του κινηματογράφου, του βίντεο-χορού και της επιστημονικής τεκμηρίωσης.

Δέσποινα Οικονομοπούλου, AURORA, 2015

Δέσποινα Οικονομοπούλου, AURORA, 2015

Σμαράγδα Νιτσοπούλου, Ars Moriendi: Ubi sunt or where are those who were before us? / Memento mori / Vanité (2016-2018, 6’)

Το Ars Moriendi αποτελείται από 3 ξεχωριστά αλλά συναφή έργα γύρω από τον θάνατο και τη μνήμη. Πρόκειται για μια ενδοσκοπική ματιά στην προσωπική και ταυτόχρονα οικουμενική μη-εμπειρία του θανάτου και τον φόβο της λήθης, που γίνονται αντιληπτά ως ο μόνος δυνατός τρόπος παγκόσμιας αλληλεγγύης. Το πολιτικό και καλλιτεχνικό πεδίο θέασης υπογραμμίζεται από τη χρήση αρχειακού υλικού και το voice over με διαφορετικές γλώσσες και θεματολογίες αφήγησης.

 

Σμαράγδα Νιτσοπούλου, Ars Moriendi: Ubi sunt or where are those who were before us? / Memento mori / Vanité, 2016-2018

Μανώλης Μαυρής, Μaneki Νeko (2017, 19’)

Το “Μaneki Νeko” είναι ένα ψυχαναλυτικό ερωτικό θρίλερ που ακροβατεί μεταξύ του φανταστικού και του ρεαλιστικού, με αινιγματικές μεταπτώσεις από την καθημερινότητα στη φαντασίωση και πίσω. Η ταινία διαδραματίζεται σε ένα ταξί που κινείται μέσα στην Αθήνα. Μέσα εκεί, το παρελθόν συναντά το μέλλον και οι αγωνίες του πρωταγωνιστή έρχονται σε αντιπαράθεση με τα θέλω του.

Μανώλης Μαυρής, Μaneki Νeko, 2017

Μανώλης Μαυρής, Μaneki Νeko, 2017

Λουκιανός Μοσχονάς, Νεαροί στο παράθυρό τους (2017, 18’)

Δύο γραφίστες στο γραφείο, κατά λάθος, αρχίζουν να παίζουν με τις δυνατότητες ενός άδειου σκάνερ. Επιχειρούν διάφορες υποθέσεις, σιγά-σιγά ανοίγονται ο ένας στον άλλον, και ξεχνούν τις παράξενες εικόνες μέχρι που ξεχνούν τους ίδιους τους τους εαυτούς.

 

Λουκιανός Μοσχονάς, Νεαροί στο παράθυρό τους, 2017

Δάφνη Χαιρετάκη, Αρχιπέλαγα, γυμνοί γρανίτες (2014, 25’)

Μεταξύ πένθιμων επιθυμιών και χαμένων ελπίδων, μια ταινία-ημερολόγιο προσκρούει στα τείχη της πόλης. Η καθημερινή ζωή μιας χώρας σε κρίση, η αδράνεια της επανάστασης, ατομικά προβλήματα που αντιπαρατίθενται στα πολιτικά, ζητήματα επιβίωσης που αντιμάχονται τα ιδανικά. Μπορούμε ακόμη να κάνουμε τις πιο απλές ερωτήσεις;

Δάφνη Χαιρετάκη, Αρχιπέλαγα, γυμνοί γρανίτες, 2014

Δέσποινα Κούρτη, Ουρανία (2017, 16′)

Η Ουρανία είναι μια μεσήλικη γυναίκα που έχει παραμελήσει τον εαυτό της. Η εμφάνιση ενός άγνωστου νεαρού θα τη βοηθήσει να ξαναβρεί τη γυναικεία φύση της.

Δέσποινα Κούρτη, Ουρανία, 2017

Δέσποινα Κούρτη, Ουρανία, 2017

Νεριτάν Ζιντζιρία, The Time of A Young Man About To Kill (2015, 19’)

Στα βουνά της βόρειας Αλβανίας, ένας νέος άνδρας αναζητά εκδίκηση για τον θάνατο του πατέρα του, με τον δολοφόνο να έχει εξαφανιστεί εδώ και μήνες και την αστυνομία να ερευνά τα ίχνη του. Ο άνδρας απαγάγει τον ανήλικο μοναχογιό του δολοφόνου και τον ανατρέφει μέχρι να συμπληρώσει τα 16 χρόνια, ηλικία στην οποία σύμφωνα με το Κανούν, τον αλβανικό νόμο αίματος, ένα παιδί γίνεται άνδρας και επιτρέπεται να σκοτώσει ή να σκοτωθεί.

Ζακλίν Λέντζου, Εκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς (2018, 23’19”)

Η Σοφία έχει ένα όνειρο το οποίο δεν λέει σε κανέναν. Ενώ περπατά σε μια έρημο διαπιστώνει πως αρρωσταίνει. Υποκρίνεται πως δεν ενδιαφέρεται και αναρωτιέται αν έχει χάσει την καρδιά της.

Ζακλίν Λέντζου, Εκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς, 2018

Ζακλίν Λέντζου, Εκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς, 2018