Πρoγραμμα 2020

 Η ARTWORKS έχει υποστηρίξει μέχρι σήμερα 135 καλλιτέχνες και 5 επιμελητές, με στόχο να συνεχίσουν να δημιουργούν και να θέτουν καίρια ερωτήματα μέσα από το έργο τους και την πρακτική τους.

Φέτος προσκαλεί και πάλι νέους καλλιτέχνες και επιμελητές να υποβάλουν αίτηση στο Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και να διεκδικήσουν χρηματικά βραβεία, ως επιβράβευση για τη μέχρι τώρα πορεία τους και ως ενθάρρυνση και ενίσχυση της επαγγελματικής τους εξέλιξης.

Στον 3ο κύκλο του Προγράμματος θα δοθούν 80 βραβεία στο σύνολο. Συγκεκριμένα, θα βραβευθούν 75 καλλιτέχνες, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στα πεδία των Εικαστικών τεχνών (Ζωγραφική, Γλυπτική, Χαρακτική, Φωτογραφία, Εγκαταστάσεις, Περφόρμανς, Εικαστικό βίντεο, Πολλαπλά και Νέα Μέσα, Ψηφιακές μορφές τέχνης), της Κινούμενης εικόνας (Μυθοπλασία, Ντοκιμαντέρ,Animation) ως σκηνοθέτες, παραγωγοί, σεναριογράφοι, καθώς και του Χορού ως ερμηνευτές, χορογράφοι. Θα απονεμηθούν επίσης, 5 βραβεία σε άτομα που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της Επιμέλειας εικαστικών εκθέσεων, αναγνωρίζοντας την αμφίδρομη σχέση μεταξύ επιμέλειας και καλλιτεχνικής πρακτικής, καθώς και τη συμβολή της επιμέλειας στην ανάδειξη των καλλιτεχνών και του έργου τους.

Οι συμμετέχοντες θα λάβουν το ποσό των 8.000 ευρώ ο καθένας, για το χρονικό διάστημα Σεπτέμβριος 2020 – Μάιος 2021. Κατά τη διάρκεια του Προγράμματος, η ARTWORKS θα διοργανώσει σεμινάρια, εργαστήρια, διαλέξεις, συναντήσεις με επαγγελματίες από το χώρο του πολιτισμού και εκδηλώσεις δικτύωσης για τους συμμετέχοντες. Στόχος είναι όσοι βραβευθούν, να συμμετέχουν ενεργά σε αυτές τις δράσεις δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο ένα ωφέλιμο πλαίσιο αλληλοϋποστήριξης και διαλόγου.

Μετά το πέρας της συμμετοχής τους στο Πρόγραμμα και μέσα από το δίκτυο συνεργασιών που ενεργοποιήσει η ARTWORKS, ορισμένοι από  τους Fellows θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε τρίμηνα προγράμματα φιλοξενίας καλλιτεχνών International Studio & Curatorial Program (ISCP) στη Νέα Υόρκη και Delfina Foundation στο Λονδίνο. Η ένταξή τους σε αυτά τα προγράμματα, στόχο έχει, να τους προσφέρει ερεθίσματα και εμπειρίες που θα τους βοηθήσουν να εξελίξουν την έρευνά τους, να προχωρήσουν σε νέα παραγωγή έργων, καθώς επίσης να διευρύνουν τον κύκλο των επαφών τους με σημαντικούς καλλιτέχνες και θεωρητικούς από τη διεθνή κοινότητα.

 

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Δικαίωμα συμμετοχής στο 3ο Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος έχουν υποψήφιοι που δραστηριοποιούνται στα προαναφερθέντα πεδία (Εικαστικές τέχνες, Κινούμενη εικόνα, Χορός και Επιμέλεια εικαστικών εκθέσεων).

Οι συμμετέχοντες (Fellows) που έχουν βραβευθεί σε προηγούμενους κύκλους του Προγράμματος δεν έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν εκ νέου αίτηση συμμετοχής.

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να πληρούν τις παρακάτω τυπικές προϋποθέσεις, κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης:

– Να έχουν γεννηθεί στο διάστημα μεταξύ 1979 και 1994(*).

– Να έχουν ελληνική ιθαγένεια ή να έχουν ολοκληρώσει είτε 9 έτη πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (6 έτη δημοτικό και 3 έτη γυμνάσιο) είτε 6 έτη φοίτησης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (3 έτη γυμνάσιο και 3 έτη λύκειο) σε ελληνικό σχολείο στην Ελλάδα.

– Το  συνολικό φορολογητέο εισόδημά τους για το έτος 2018 να μην ξεπέρασε τα 12.000 ευρώ.

– Να έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους. Οι υποψήφιοι δεν θα πρέπει να έχουν τη φοιτητική ιδιότητα, σε προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό επίπεδο. Εξαίρεση αποτελούν οι υποψήφιοι διδάκτορες που διαμένουν στην Ελλάδα.

– Να έχουν αποδεδειγμένη επαγγελματική δραστηριότητα συναφή με το αντικείμενό τους, όπως συμμετοχές σε εκθέσεις ή φεστιβάλ, διακρίσεις, υποτροφίες, δημοσιεύσεις, εκδόσεις και άλλα.

(*) Η κατανομή των βραβείων στον 3ο κύκλο του Προγράμματος θα γίνει ως εξής: 

Στις Εικαστικές τέχνες θα δοθούν τριάντα πέντε (35) βραβεία σε υποψηφίους που έχουν γεννηθεί από το έτος 1985 έως και το έτος 1994 και δέκα (10) βραβεία σε υποψηφίους που έχουν γεννηθεί από το έτος 1979 έως και το έτος 1984. Στην Κινούμενη εικόνα θα δοθούν δεκαπέντε (15) βραβεία σε υποψηφίους που έχουν γεννηθεί από το έτος 1985 έως και το έτος 1994 και πέντε (5) βραβεία σε υποψηφίους που έχουν γεννηθεί από το έτος 1979 έως και το έτος 1984. Τέλος, στο Χορό θα δοθούν δέκα (10) βραβεία και στην Επιμέλεια εικαστικών εκθέσεων πέντε (5) βραβεία σε υποψηφίους που έχουν γεννηθεί από το έτος 1985 έως και το έτος 1994.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Η υποβολή των αιτήσεων θα πραγματοποιηθεί στον ιστότοπο της ARTWORKS από τις 11/03/2020 έως τις 26/04/2020 (μέχρι τις 23:59). Κάθε υποψήφιος μπορεί να υποβάλει αίτηση μόνο σε ένα πεδίο του Προγράμματος (είτε στις Εικαστικές τέχνες είτε στην Κινούμενη εικόνα είτε στο Χορό είτε στην Επιμέλεια εικαστικών εκθέσεων).

Κατά την υποβολή της αίτησης, οι υποψήφιοι θα κληθούν να συμπληρώσουν διάφορα πεδία, να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικές  με το Πρόγραμμα και να καταθέσουν ορισμένα έγγραφα που θα τους ζητηθούν ανάλογα με τον τομέα ενδιαφέροντός τους, όπως αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα, προσωπικό σημείωμα, δείγμα δουλειάς  και άλλα.

Αναλυτικές πληροφορίες και οδηγίες για την αίτηση παρέχονται στο κείμενο της Προκήρυξης.

Προσοχή, η αρχική καταληκτική προθεσμία για την υποβολή της αίτησης ήταν η 06/04/2020, ωστόσο δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών (πανδημία), δίνεται παράταση στην υποβολή αίτησης με τελική προθεσμία την 26/04/2020.

Για να υποβάλετε την αίτησή σας πατήστε εδώ.

Διαδικασια επιλογης

Οι αποδέκτες των βραβείων του 3ου Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος της ARTWORKS θα αναδειχθούν μέσα από διαδικασία αξιολόγησης  από επιτροπές που στελεχώνουν καταξιωμένοι επαγγελματίες από τον χώρο του πολιτισμού. Η διαδικασία επιλογής περιλαμβάνει δύο στάδια. Κατά το πρώτο, η αξιολόγηση των αιτήσεων γίνεται από τη Διοίκηση της ARTWORKS που εξετάζει αφενός αν η αίτηση πληροί τις τυπικές προϋποθέσεις και τους όρους συμμετοχής και αφετέρου τις απαντήσεις των υποψηφίων σε ερωτήματα σχετικά με το κίνητρο συμμετοχής τους και τις προσδοκίες που έχουν από το Πρόγραμμα.

Στο δεύτερο στάδιο,  οι αιτήσεις αξιολογούνται και βαθμολογούνται από επιτροπές αξιολόγησης, μια για κάθε πεδίο. Τα μέλη των επιτροπών εξετάζουν ελεύθερα και κατά την κρίση τους την ποιότητα και τη δυναμική του έργου των υποψηφίων, πόσο μπορούν να επωφεληθούν από τη συμμετοχή τους στο Πρόγραμμα και άλλα.

Οι υποψήφιοι που θα επιλεχθούν, θα ενημερωθούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την βράβευσή τους, το αργότερο, έως τα μέσα Ιουλίου 2020.

 

ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΔΑΦΝΗ ΒΙΤΑΛΗ - ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΕΠΙΜΕΛΗΤΡΙΑ, ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΔΑΦΝΗ ΒΙΤΑΛΗ

Η Δάφνη Βιτάλη είναι ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια από την Ελλάδα και την Ιταλία. Εργάζεται ως Επιμελήτρια στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης όπου έχει επιμεληθεί και συν-επιμεληθεί πολυάριθμες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις με Έλληνες και διεθνείς καλλιτέχνες καθώς και νέες παραγωγές έργων στο πλαίσιο του προγράμματος EMST Commissions για την Αίθουσα Νέων Έργων. Μερικές από τις εκθέσεις είναι οι εξής: Σε Ενεστώτα Χρόνο. Νέοι Έλληνες Καλλιτέχνες, 2008 / Διευρυμένες Οικολογίες. Προσεγγίσεις σε μια εποχή κρίσης, 2009 / Κωστής Βελώνης. Μοναξιά σε κοινό έδαφος: Πως μπορεί η κοινωνία να πράξει αυτό που ο καθένας ονειρεύεται, 2010 / Απόστολος Γεωργίου. Ζωγραφική, 2011 / Current Pasts: Βαγγέλης Βλάχος & Ivan Grubanov, 2013 /Εκ νέου. Μια νέα γενιά Ελλήνων καλλιτεχνών, 2014 /Ανδρέας Αγγελιδάκης. Κάθε τέλος είναι μια αρχή, 2015. Επίσης, μεταξύ άλλων ιδρυμάτων, έχει επιμεληθεί εκθέσεις στη Galleria Nazionale d’ Αrte Moderna e Contemporanea στη Ρώμη, στο DEPO στην Κωνσταντινούπολη, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης στη Θεσσαλονίκη και στο QUARTER Centro Produzione Arte στη Φλωρεντία. Πιο πρόσφατα επιμελήθηκε την έκθεση When the Present is History στο DEPO στην Κωνσταντινούπολη στο πλαίσιο της 16ης Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης.  Έχει δημοσιεύσει δοκίμια για τη σύγχρονη τέχνη σε ποικίλες εκδόσεις και περιοδικά όπως το Kunstforum International, το περιοδικό Mousse, το Artpulse και έχει συγγράψει και επιμεληθεί πολλούς καταλόγους καλλιτεχνών. Σπούδασε ιστορία της τέχνης στο Camberwell College of Arts και σύγχρονη θεωρία της τέχνης στο Goldsmiths College στο Λονδίνο.

ΠΟΛΥΝΑ ΚΟΣΜΑΔΑΚΗ - ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΠΟΛΥΝΑ ΚΟΣΜΑΔΑΚΗ

H Πολύνα Κοσμαδάκη είναι ιστορικός τέχνης, Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Paris IV-La Sorbonne. Είναι Επιμελήτρια Μοντέρνας και Σύγχρονης τέχνης και υπεύθυνη του Τμήματος Ζωγραφικής στο Μουσείο Μπενάκη και λέκτορας Ιστορίας της Ευρωπαϊκής Τέχνης στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.

Από το 2017 διευθύνει πρόγραμμα έρευνας της Γαλλικής Σχολής Αθηνών γύρω από τα Cahiers d’ Art και τον εκδότη και κριτικό Christian Zervos.Το καλοκαίρι του 2015 εκπόνησε έρευνα για το ίδιο θέμα ως Stanley J. Seeger Visiting Research Fellow στο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Princeton. Έχει δημοσιεύσει μελέτες σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και έχει συμβάλλει σε συλλογικούς τόμους για την μοντέρνα και σύγχρονη τέχνη.  Έχει επιμεληθεί τους τόμους: Christian Zervos & Cahiers d’art Η αρχαϊκή στροφή, 2019·Paris-Athènes 1919-1939 Le double voyage, École Francaise d’Athènes, 2018 (με τη Lucile Farnoux)·Greece: Traces of today, Imago Mundi, Fabrica, Luciano Benetton Foundation, 2015· Κριτική των Θεσμών – Κριτικοί Θεσμοί, Κριτική και Τέχνη 5, AICA HELLAS, Σεπτέμβριος 2013 (με την Ελπίδα Καραμπά).

Έχει επιμεληθεί και διοργανώσει πολλές εκθέσεις τόσο ως ανεξάρτητη επιμελήτρια όσο και στο Μουσείο Μπενάκη, όπως για παράδειγμα: Christian Zervos & Cahiers d’art, η αρχαϊκή στροφή, Μουσείο Μπενάκη, Musée Zervos Vézelay, Γαλλική Σχολή Αθηνών 2019, Γιάννης Βαρελάς, AnimaL, 2019, Liquid Antiquity, ΔΕΣΤΕ & Μουσείο Μπενάκη 2017,  Ametria, ΔΕΣΤΕ & Μουσείο Μπενάκη, 2015, Γιώργος Λάππας, Happy Birthday, ΔΕΣΤΕ & Μουσείο Μπενάκη 2016, Προθήκες θαυμάτων με τον Χριστόφορο Μαρίνο για το ZONED, 2010. Από το 2011 διεξάγει το πρόγραμμα ανάθεσης και παραγωγής έργων «Καλλιτέχνες σε διάλογο με το Μουσείο Μπενάκη» (Andy Holden, o Adam Chodzko, η Ciara Philips, o Ζάφος Ξαγοράρης, ο Αντώνης Πίττας), σε συνεργασία με το Βρετανικό Συμβούλιο.

ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΜΠΑΧΤΣΕΤΖΗΣ - ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΤΕΧΝΟΚΡΙΤΗΣ

ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΜΠΑΧΤΣΕΤΖΗΣ

Ο Σωτήριος Μπαχτσετζής είναι επιμελητής σύγχρονης τέχνης, τεχνοκρίτης και επίκουρος καθηγητής ιστορίας της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης στο Deree Αμερικανικό Κολλέγιο της Ελλάδας και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Ομαδικές εκθέσεις: Homemade Exotica (2019), Beauty is the Method, (2015), Self Conscious (2014), Roaming Images Routes BIENNALE: 3 Θεσσαλονίκης (2011) Paint-id: Σύγχρονη Ζωγραφική στην Ελλάδα, (2009), Women Only (2008), Open Plan Art-Athina, (2007), Drawing Screen (2006), Στην Εξοχή, Συλλογή Μπέλτσιου (2006). Έχει διδάξει ιστορία και θεωρία τέχνης στο Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, και θεωρία και πρακτικές επιμέλειας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Πρόγραμμα Μουσειολογίας), Deree Αμερικανικό Κολλέγιο της Ελλάδας και στο Hochschule für Gestaltung und Kunst, FHNW στη Βασιλεία της Ελβετίας. Ήταν υπότροφος Fulbright στο Columbia University (ως Research Scholar). Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη, διευθυντής έρευνας στην ArtBOX και στην AthenSYN. Είναι μέλος του ΙΚΤ, της AICA και της EEIT. Δημοσιεύει άρθρα σε περιοδικά θεωρίας της τέχνης (όπως το E-flux Journal) και ιστορίας της τέχνης (Ιστορία της Τέχνης, Αλήθεια, Σύγχρονα Θέματα) καθώς και καταλόγους εκθέσεων στην Ελλάδα και διεθνώς.

ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ

ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ - ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΣ, ΠΟΙΗΤΡΙΑ

ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ

Η Εύα Στεϕανή είναι δημιουργός ντοκιμαντέρ, εικαστική καλλιτέχνις και ποιήτρια. Σπούδασε πολιτικές επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και κινηματογράφο στην Ecole Varan, στο Παρίσι, στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης (Μ.Α. in Cinema Studies) και στο National Film and Television School στη Βρετανία όπου ειδικεύτηκε στη σκηνοθεσία ντοκιμαντέρ. Ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή στο Πάντειο Πανεπιστήμιο στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Χρησιμοποιεί βίντεο και φιλμ super 8 για να κάνει ντοκιμαντέρ παρατήρησης και σύντομα οπτικά ποιήματα. Μεταξύ άλλων, έχει σκηνοθετήσει τις ταινίες Χειρόγραφο (2017), Ο ναός της παρθένου (2017), Δημήτρης Παπαϊωάννου (2012), Λουόμενοι (2008), Τι ώρα είναι; (2007), Το κουτί (2004), Ακρόπολις (2001), Αθήναι (1995). Οι ταινίες της έχουν αποσπάσει διεθνείς διακρίσεις: Principal Prize στο 64ο International Short Film Festival Oberhausen, Kρατικό Bραβείο Ποιότητας Υπουργείου Πολιτισμού, Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών FIPRESCI, Α΄ Βραβείο Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους στο Cinéma du Réel στο Παρίσι. Έχει επίσης συμμετάσχει σε διεθνείς εκθέσεις, όπως  η Μπιενάλε της Βενετίας (Pavilion of Greece at the 58th International Art Exhibition, 2019)  και documenta 14 (Αθήνα και Κάσελ, 2017). Είναι υπεύθυνη για την Κινηματογραφική Σειρά των εκδόσεων Πατάκη στην Αθήνα. Έχει γράψει δύο κινηματογραφικά βιβλία, Ντοκιμαντέρ: Το παιχνίδι της παρατήρησης (εκδ. Πατάκη, 2016) και 10 κείμενα για το ντοκιμαντέρ (εκδ. Πατάκη, 2007), και ένα βιβλίο ποιητικής πρόζας, Τα μαλλιά του Φιν (εκδ. Πόλις, 2014). Διδάσκει κινηματογράφο στο πανεπιστήμιο της Αθήνας και είναι επισκέπτρια καθηγήτρια στο Freie Universität στο Βερολίνο.

 

ΣΥΛΛΑΣ ΤΖΟΥΜΕΡΚΑΣ - ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ, ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΣ

ΣΥΛΛΑΣ ΤΖΟΥΜΕΡΚΑΣ

Ο Σύλλας Τζουμέρκας γεννήθηκε το 1978 στη Θεσσαλονίκη. Μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη, το Κιλκίς και τη Νίσυρο, και σπούδασε σκηνοθεσία κινηματογράφου, θέατρο και υποκριτική στην Αθήνα, την Ουτρέχτη και τη Νέα Υόρκη. Οι ταινίες του Χώρα Προέλευσης (2010), H Έκρηξη (2014) καιΤο Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών (2019), έκαναν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στα φεστιβάλ Βενετίας, Λοκάρνο και Βερολίνου αντίστοιχα,κυκλοφόρησαν στις κινηματογραφικές αίθουσες σε πολλές χώρες, και συμμετείχαν σε πάνω από 200 φεστιβάλ σε ολόκληρο τον κόσμο (Ρότερνταμ, Κάρλοβι Βάρι – Variety’s 10 European Directors to Watch, American Film Institute, ΒFI London, κ.α.). Έχει σκηνοθετήσει ταινίες μικρού μήκους  και τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ για τη σύγχρονη πολιτική, την ιστορία και τη λογοτεχνία του 20ού αιώνα. Έχει συνυπογράψει τα σενάρια των ταινιών Suntan του Aργύρη Παπαδημητρόπουλου (φεστιβαλ Ροτερνταμ, SXSW 2016) και Αll This Victory του Ahmad Ghussein (φεστιβαλ Βενετίας 2019). Έχει παίξει στις ταινίες Wasted Youth, Suntan και Μonday του Α.Παπαδημητρόπουλου και Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά της Ελίνας ΨύκουΣτο θέατρο και σε multi-platform έργα, έχει συνεργαστεί με τη Γιούλα Μπούνταλη, την ομάδα blitz, τους Εrasers, τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, την Εθνική Λυρική Σκηνή, το ΜΟΜus, κ.α.. Eίναι μέλος της Ελληνικής και της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου. 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΟΥΡΓΙΑΝΝΗΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ, HORSEFLY PRODUCTIONS

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΟΥΡΓΙΑΝΝΗΣ

O Γιώργος Τσούργιαννης είναι ανεξάρτητος παραγωγός κινηματογραφικών ταινιών και ιδρυτής της εταιρείας Horsefly Productions. Τον καιρό αυτό εργάζεται για την προετοιμασία της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του Ευθύμη Kosemund Σανίδη με τίτλο εργασίας THAT BURNING LIGHT και την τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του Emin Alper, BALKAYA, μεταξύ άλλων. Έχει ολοκληρώσει πρόσφατα τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Μιχάλη Κωνσταντάτου, ALL THE PRETTY LITTLE HORSES, μια διεθνή συμπαραγωγή Ελλάδας, Βελγίου και Γερμανίας. Τα credits του περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την ταινία μεγάλου μήκους του Emin Alper, A TALE OF THREE SISTERS (2019, Διαγωνιστικό τμήμα Φεστιβάλ Βερολίνου, πέντε βραβεία στο φεστιβάλ Κωνσταντινούπολης και βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ του Σεράγιεβο, τη ΝΟΡΒΗΓΙΑ του Γιάννη Βεσλεμέ, (2014, Κάρλοβι Βάρι και Fantastic Fest, βραβείο Fipresci στο Δ.Φ. Θεσσαλονίκης και πέντε βραβεία από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου), Το LUTON του Μιχάλη Κωνσταντάτου (2013, San Sebastian IFF, βραβείο καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Αθήνας), την ταινία ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ του Γιώργου Λάνθιμου (2009, Cannes IFF, βραβείo Grande Prix Un Certain Regard, υποψήφιας για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας και πλήθος βραβείων σε φεστιβάλ παγκοσμίως). Από το 2017 διδάσκει το μάθημα “H Ανάπτυξη του Κινηματογραφικού Έργου” στο τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ενώ από το 2012 διδάσκει το module Παραγωγής στο Βachelor in Digital Film Production της SAE School of Athens. Εργάζεται συχνά ως script και production tutor και consultant τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Είναι μέλος του Ευρωπαϊκού δικτύου παραγωγών ACE, της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου και από το 2019 είναι μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

 

ΧΟΡΟΣ

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗΣ - ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΣ

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗΣ

Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν στην Αθήνα και σκηνοθεσία στο Brooklyn College της Νέας Υόρκης. Από το 1995 έχει συμμετάσχει ως περφόρμερ σε έργα σκηνοθετών όπως ο Δημήτρης Παπαϊωάννου και ο Robert Wilson και το 2000 ξεκίνησε το δικό του σκηνοθετικό έργο για τη σκηνή και την οθόνη. Το 2009 ίδρυσε την ομάδα OSMOSIS. Το “RELIC” (2015), το πρώτο περιοδεύον έργο της ομάδας, έχει παρουσιαστεί σε πάνω από τριάντα φεστιβάλ και ιδρύματα σε όλο τον κόσμο, όπως στη Lyon Biennale de la Danse, στο Palais de Tokyo, στο Barbican Pit και στο Public Theater στη Νέα Υόρκη. Στους σταθμούς στη διεθνή περιοδεία του έργου “TITANS” (2017) περιλαμβάνονται το Théâtre de la Ville, το Festival TransAmériques, το Tanz im August στο Βερολίνο και το Hong Kong Arts Festival. Το έργο “ELENIT” έκανε πρεμιέρα το 2019 στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Είναι μια διεθνής συμπαραγωγή (Βέλγιο, Γαλλία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Καναδάς, Ολλανδία και Πορτογαλία) και θα περιοδεύσει σε όλο τον κόσμο το 2020 και το 2021, μαζί με το “RELIC” και το “TITANS”. Το 2016 ο Λασκαρίδης τιμήθηκε με την εναρκτήρια υποτροφία Pina Bausch Fellowship. Το 2017 το περιοδικό tanz τον κατέταξε στην ετήσια λίστα των 30 φερέλπιδων ταλέντων του χορού της Ευρώπης ενώ την ίδια χρονιά κλήθηκε ως συνεργαζόμενος καλλιτέχνης στο Espaço Do Tempo – Associação Cultural, στην Πορτογαλία.

ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ - XΟΡΟΓΡΑΦΟΣ, ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ

ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ

Η Ευφροσύνη Πρωτοπαπά είναι χορογράφος και ακαδημαϊκός που ζει και εργάζεται στο Λοδνίνο. Ερευνητικά την ενδιαφέρουν οι πειραματικές πρακτικές χορού, θεάτρου και περφόρμανς, και συχνά εστιάζει στις έννοιες της αξίας και της εργασίας, της διαπραγμάτευσης και της διαφωνίας, της σκέψης και της συνάντησης ως/στην περφόρμανς. Πραγματοποίησε προπτυχιακές σπουδές στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, και κατόπιν Μάστερ στο Χορό στο Labanτου Λονδίνου με υποτροφίες από το ΙΚΥ και το Ίδρυμα Ωνάση. Το διδακτορικό της μέσω χορογραφικής πρακτικής στο Πανεπιστήμιο του Ροχάμπτον έχει τίτλο: Possibilisingdance: Aspaceforthinkinginchoreography(2009). Έχει βραβευθεί με το βραβείο χορογραφίας BonnieBird, και έργα της έχουν παρουσιαστεί στην Μεγ. Βρετανία, την Ολλανδία, τη Γερμανία και την Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με ένα χορογραφικό ερευνητικό πρότζεκτ υπο τον τίτλο the friend at work. Πρόσφατα επίσης ολοκλήρωσε το τρίπτυχο έργων DisputatioI, II, III, σε ανάθεση της SiobhanDaviesDance, που έκανε πρεμιέρα στο Barbicanτου Λονδίνου και περιόδευσε στη Μεγ. Βρετανία με χορηγία από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Εργάζεται ως αναπληρώτρια καθηγητρια στο Πανεπιστήμιο του Ροχάμπτον, όπου διευθύνει το πρόγραμμα MResChoreographyandPerformanceκαι είναι επιβλέπουσα καθηγήτρια διδακτορικών σπουδών μέσω πρακτικής (practice-based). Παραδίδει εργαστήρια διεθνώς και γράφει για επιστημονικά περιοδικά, καλλιτεχνικές εκδόσεις και καταλόγους φεστιβάλ χορού και περφόρμανς. Έχει συγγράψει το βιβλίο The Practice of Dramaturgy: Working on Actions in Performance (Valiz, 2017).

ΣΤΕΡΙΑΝΗ ΤΣΙΝΤΖΙΛΩΝΗ - ΕΠΙΜΕΛΗΤΡΙΑ, ΕΡΕΥΝΗΤΡΙΑ, ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΣ ΧΟΡΟΥ

ΣΤΕΡΙΑΝΗ ΤΣΙΝΤΖΙΛΩΝΗ

Η Δρ. Στεριανή Τσιντζιλώνη είναι επιμελήτρια, ερευνήτρια και θεωρητικός του χορού. Υπήρξε Καλλιτεχνική Σύμβουλος για το Χορό στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου (2016-2019) και Συνεργάτης Έρευνας και Προγραμματισμού στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας (1998-2015). Είναι απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Χορού και του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης , κάτοχος ΜΑ σε Σπουδές Χορού από το Πανεπιστήμιο του Surrey (με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση) και Διδάκτωρ Θεωρίας Χορού από το Πανεπιστήμιο του Roehampton.  Έχει διδάξει ιστορία και θεωρία χορού σε επαγγελματικές σχολές και σε πανεπιστημιακά τμήματα, όπως η Κρατική Σχολή Χορού, η Σχολή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πάντειο Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Πατρών. Έχει συνεργαστεί  με ευρωπαϊκά δίκτυα όπως το European Dancehouse Network, το [DNA] Departures & Arrivals, το Κέντρο Μελέτης Χορού Ι. Ντάνκαν. Υπήρξε μέλος της Διεθνούς Επιτροπής Επιλογής χορογραφικών έργων για την εθνική Ιταλική Πλατφόρμα Χορού (NID Platform 2019), μέλος της Επιτροπής Επιχορηγήσεων Χορού του Εθνικού Κέντρου Θεάτρου & Χορού (Ε.Κ.Ε.Θ.Ε.Χ, 2008-2010), συνιδρύτρια και μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του διαδικτυακού Manifesto Lexicon του διεθνούς οργανισμού Performance Studies International (2011-2016), και μέλος του τομέα Χορού του Προγράμματος «Μελίνα» (Υπουργείο Παιδείας. Υπουργείο Πολιτισμού & Γ.Γ. Εκπαίδευσης Ενηλίκων).

 

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ

ΧΑΡΙΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ - ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΕΠΙΜΕΛΗΤΡΙΑ, ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

ΧΑΡΙΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ

Η Χάρις Κανελλοπούλου είναι ιστορικός τέχνης, επιμελήτρια εκθέσεων και συγγραφέας. Είναι διδάκτωρ Ιστορίας της Τέχνης από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολείται συστηματικά με την επιμέλεια εκθέσεων, συνεργαζόμενη με πολιτιστικούς φορείς και ιδρύματα όπως η Τράπεζα της Ελλάδος, το Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης, η ΑΣΚΤ, κ.ά. Διδάσκει Ιστορία της Τέχνης στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά της επικεντρώνονται στη μοντέρνα και σύγχρονη ελληνική τέχνη, στην τέχνη στο δημόσιο χώρο, στον κοινωνικό χαρακτήρα της τέχνης και στη σχέση τέχνης και αρχείου (με συναφή́ την έκδοση, σε επιστημονική επιμέλειά της, του συλλογικού τόμου Κριτική+Τέχνη Νο6. Σύγχρονη Τέχνη και Αρχείο: αρχειακές συλλογές, καλλιτεχνικές πρακτικές, προβληματισμοί. Αθήνα: AICA Hellas, 2015). Είναι μέλος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης Aica Hellas και της Εταιρείας Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης.

 

ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΡΑΜΠΑ - ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΜΕΛΗΤΡΙΑ ΕΚΘΕΣΕΩΝ

ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΡΑΜΠΑ

Η Ελπίδα Καραμπά είναι θεωρητικός τέχνης και ανεξάρτητη επιμελήτρια εκθέσεων. Ειδικεύεται στη σχέση της τέχνης με συστήματα γνώσης, έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την τέχνη αρχείου και την τέχνη στο δημόσιο χώρο. Είναι διδάσκουσα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Είναι επιστημονική υπεύθυνη στο ερευνητικό πρόγραμμα, Κέντρο Νέων Μέσων και Φεμινιστικών Πρακτικών στον Δημόσιο Χώρο (www.centrefeministmedia.arch.uth.gr/), στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Συνεργάστηκε ως επιμελήτρια με το Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (ΙΣΕΤ) και οργάνωσε τη σειρά εκθέσεων Δικαίωμα Αρχείου. Μεταξύ των εκδόσεων που έχει επιμεληθεί και συνεπιμεληθεί είναι: Η δημιουργικότητα ως εργασιακή μεταρρύθμιση, (Εκδόσεις Ομπλός), Archive Public: Επιτελέσεις Αρχείων στο Δημόσιο Χώρο (Εκδόσεις Cube), Σύγχρονες Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις στη Θεωρία, την Ιστορία και την Κριτική και Θεσμική Κριτική. Κριτικοί Θεσμοί («Τέχνη+Κριτική», ΑΙΚΑ Ελλάς), 9+1 Απραγματοποίητα Πρότζεκτ. Θέματα Επιμέλειας, (Εκδόσεις Φουτούρα), και Ασκήσεις Ιδιορρυθμίας (Εκδόσεις Φουτούρα). Συμμετείχε στην ομάδα επιμελητών της 4ης Μπιενάλε της Αθήνας, AGORA. Το 2014 ίδρυσε την Προσωρινή Ακαδημία Τεχνών (ΠΑΤ), ένα υβρίδιο καλλιτεχνικής, επιμελητικής και θεωρητικής πρακτικής. Παρακλάδι της ΠΑΤ είναι ο ΣΕΠ (Σωματείο Εργαζομένων στον Πολιτισμό), ένας οργανισμός που ασχολείται με τη μελέτη, την ανάλυση, την προώθηση και τη στήριξη των εργασιακών υποθέσεων των εργαζομένων στον πολιτισμό.

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΣΧΙΖΑΚΗΣ - ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΜΕΣΩΝ, ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΣΧΙΖΑΚΗΣ

Ο Σταμάτης Σχιζάκης σπούδασε Ιστορία και Θεωρία Τέχνης και Φωτογραφίας στο πανεπιστήμιο του Derby και Ιστορία Τέχνης στο Goldsmiths College. Από το 2005 εργάζεται στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Μεταξύ άλλων έχει επιμεληθεί τις εκθέσεις: Μπία Ντάβου. Αναδρομική, (2008) (συνεπιμέλεια με την Τίνα Πανδή), Γιώργος Δρίβας (un)documented (2009), Μαριάννα Στραπατσάκη, Άδηλοι τόποι-Απέραντο Λευκό (2011), Ρένα Παπασπύρου, Φωτοτυπίες απευθείας απ’ την ύλη, 1980-1981 (2011), Άγγελος Πλέσσας, Σχολή Μουσικής Ιδρύματος Άντζελο (2011), Γιώργος Ξένος, Πορεία Νο 163 & Χίλιες εικόνες (2012), Φοίβη Γιαννίση, ΤΕΤΤΙΞ (2012), Δημήτρης Αληθεινός. Αναδρομική (2013) (συνεπιμέλεια με την Τίνα Πανδή), PLEXUS Πέτρος Μώρης-Μπία Ντάβου-Έφη Σπύρου (2015) (συνεπιμέλεια με την Τίνα Πανδή) τα προγράμματα προβολών WonderWomen(2010), Secret Journeys (2011) στο ΕΜΣΤ καθώς και το πρόγραμμα Terrhistories-Greece στο πλαίσιο του 26ου φεστιβάλ Instants vidéo στη Μασσαλία. Από το 2015 είναι υποψήφιος διδάκτορας του University of Sunderland ερευνώντας την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην τέχνη στην Ελλάδα, ενώ από το 2017 πραγματοποιεί την Πρώτη, τελευταία και παντοτινή μπιενάλε του Ψηλορείτη.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ 2019

Ο 2οςκύκλος του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος βρίσκεται εν εξελίξει και προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2020.

Η ARTWORKS απένειμε 80 βραβεία των 8.000 ευρώ, τα οποία κατανεμήθηκαν ως εξής:

-Εικαστικές τέχνες: 35 βραβεία σε εικαστικούς μεταξύ 25-35 ετών και 10 βραβεία σε εικαστικούς 36-40 ετών
-Κινούμενη Εικόνα: 15 βραβεία σε κινηματογραφιστές μεταξύ 25-35 ετών και 5 βραβεία σε κινηματογραφιστές 36-40 ετών
-Χορός: 10 βραβεία σε χορευτές ή/και χορογράφους μεταξύ 25-35 ετών
– Επιμέλεια εικαστικών εκθέσεων: 5 βραβεία σε επιμελητές εικαστικών εκθέσεων μεταξύ 25-35 ετών

Τις επιτροπές αξιολόγησης στελέχωσαν καταξιωμένοι επαγγελματίες του χώρου του πολιτισμού.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

  • Νάντια Αργυροπούλου, Ανεξάρτητη Επιμελήτρια
  • Νάντια Γιακουμάκη, Επιμελήτρια, Επικεφαλής επιμελητικών σπουδών, Whitechapel Gallery
  • Χάρις Κανελλοπούλου, Ιστορικός τέχνης, Επιμελήτρια, Συγγραφέας
  • Νίκος Ναυρίδης, Εικαστικός, Καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας
  • Ηλιάνα Φωκιανάκη, Επιμελήτρια, Κριτικός τέχνης

ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ

  • Μαρία Δρανδάκη, Παραγωγός
  • Jacob Moe, Συνιδρυτής και Γενικός Διευθυντής Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου
  • Άγγελος Φραντζής, Σκηνοθέτης

ΧΟΡΟΣ

  • Ερμίρα Γκόρο, Χορεύτρια, Χορογράφος
  • Αναστάσιος Κουκουτάς, Θεωρητικός του χορού, Δραματουργός, Αρθρογράφος
  • Χρήστος Παπαδόπουλος, Χορευτής, Χορογράφος

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ

  • Φαίη Ζήκα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Φιλοσοφίας και Θεωρίας της Τέχνης στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας
  • Άννα Καφέτση, Διευθύντρια του annexM, Κέντρου Εικαστικών Τεχνών, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
  • Χριστόφορος Μαρίνος, Ιστορικός τέχνης, Επιμελητής

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ 2018

To 2018 η ARTWORKS εγκαινίασε τη δράση της και απένειμε 60 βραβεία των 6.000 ευρώ σε 60 νέους καλλιτέχνες. Πιο συγκεκριμένα, 45 βραβεία σε εικαστικούς μεταξύ 25-35 ετών και 15 βραβεία σε κινηματογραφιστές μεταξύ 25-35 ετών.

Το πρώτο και πιλοτικό Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος διήρκεσε 6 μήνες (Απρίλιος 2018-Σεπτέμβριος 2018), ενώ ολοκληρώθηκε επίσημα με μια ομαδική έκθεση των 45 εικαστικών και μια σειρά προβολών ταινιών των 15 κινηματογραφιστών στο Summer Nostos Festival 2019, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Οι επιτροπές αξιολόγησης οι οποίες επεξεργάστηκαν και αξιολόγησαν τις αιτήσεις ήταν οι παρακάτω:

ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

  • Δάφνη Δραγώνα, Επιμελήτρια, Συγγραφέας
  • Χριστόφορος Μαρίνος, Ιστορικός τέχνης, Επιμελητής εκθέσεων
  • Βασίλης Οικονομόπουλος, Επιμελητής στη LUMA Foundation, Arles, Γαλλία
  • Κατερίνα Σταθοπούλου, Επιμελήτρια, Public Art Fund, Νέα Υόρκη
  • Παντελής Χανδρής, Εικαστικός, Επίκουρος Καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας

ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ

  • Γιώργος Ζώης, Σκηνοθέτης, Παραγωγός
  • Χρήστος Καρακέπελης, Σκηνοθέτης
  • Τίμων Κουλμάσης, Σκηνοθέτης, Εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Eurimages