ΝΙΚΟΛΑΣ ΒΕΝΤΟΥΡΑΚΗΣ

Εικαστικες Τεχνες

ΝΙΚΟΛΑΣ ΒΕΝΤΟΥΡΑΚΗΣ

Ο Νικόλας Βεντουράκης είναι εικαστικός με εξειδίκευση στο μέσο της φωτογραφίας. Στο καλλιτεχνικό του έργο επιχειρείται η ανάλυση των παρανοήσεων και των υποθέσεων που δημιουργούνται κατά την διάδραση μεταξύ έργου και θεατή. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές του στις καλές τέχνες (Φωτογραφία) αποφοιτώντας με έπαινο από τη σχολή Central Saint Martins, Πανεπιστήμιο των Τεχνών του Λονδίνου (UAL). Το 2013 απέσπασε το βραβείο που απονέμει η Deutsche Bank (κατηγορία Φωτογραφία) σε έναν τελειόφοιτο φοιτητή του UAL. H δουλειά του επελέγη στο πλαίσιο των ακόλουθων πρωτοβουλιών προώθησης πολλά υποσχόμενων καλλιτεχνών που αποφοίτησαν πρόσφατα από σχολές καλών τεχνών του Ηνωμένου Βασιλείου: έκθεση «Future Map» (Λονδίνο, 2013)· ετήσια έκδοση Catlin Guide (2014)· και έκθεση «Fresh Faced Wild Eyed» (Phοtographers Gallery, Λονδίνο, 2014) . Το 2015 συνεργάστηκε με το Ινστιτούτο Τεχνών της Καλιφόρνιας (CalArts) ως υπότροφος του προγράμματος Fulbright, ενώ το 2016 επελέγη για να συμμετάσχει στην πρωτοβουλία Νέου Μουσείου της Νέας Υόρκης με τίτλο IdeasCity Athens. Το 2016, ήταν στη βραχεία λίστα για το Ιρλανδικό βραβείο MAC International και το 2015 προτάθηκε για το βραβείο Bar-Tur Photobook Award. Έργα του έχουν παρουσιαστεί, μεταξύ άλλων, στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Πορτογαλία, τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, τη Γερμανία, τη Κροατία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Επιλογή από πρόσφατες εκθέσεις: «The Same River Twice» (Μουσείο Μπενάκη, 2019)· «Hors Pistes 14» (Κέντρο Ζωρζ Πομπιντού, 2019)· «Perfect Storm» στο πλαίσιο του NRW Forum (Ντίσελντορφ, 2017). Έχει, επίσης, συμμετάσχει στη Thessaloniki PhotoBiennale (2018), στη Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών της Eυρώπης και της Μεσογείου (Τίρανα, 2017) και στο παράλληλο πρόγραμμα της Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης (2017). Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Lucy Art Residency και συν-επιμελητής του «A Hollow Place» στην Αθήνα.

The Banality of the Avant-Garde Singles 0#159, 2018

The Banality of the Avant-Garde Singles 0#159, 2018

The Banality of the Avant-Garde 0#160, 2018

The Banality of the Avant-Garde 0#160, 2018