ΜΑΡΙΑ ΤΣΙΛΟΓΙΑΝΝΗ

Εικαστικες Τεχνες

ΜΑΡΙΑ ΤΣΙΛΟΓΙΑΝΝΗ

Ολοκληρώνοντας τις αρχιτεκτονικές της σπουδές στην Ελλάδα, η Μαρία Τσιλογιάννη παρακολούθησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MA Design: Critical Practice του Κολλεγίου Goldsmiths, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (2017). Η δουλειά της κινείται μεταξύ κριτικού σχεδιασμού χώρων, αντικειμένων και εμπειριών, speculative design και κριτικής θεωρίας. Πειραματίζεται με κατασκευές που παρεμβάλλονται σε χώρους κατοίκησης προκειμένου να διαταράξουν την καθημερινή επιτελεστικότητα και να διαμορφώσουν νέες πρακτικές και σενάρια διάδρασης του χρήστη με το περιβάλλον του. Έχει συμμετάσχει στο πρόγραμμα φιλοξενίας Affect-Agora στο Βερολίνο (2015) και η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε συνέδρια και ομαδικές εκθέσεις, μεταξύ των οποίων: «Cook 8», Μουσείο Μπενάκη (Αθήνα, 2018)· Φεστιβάλ Ντιζάιν του Λονδίνου (Λονδίνο, 2017)· «Mittelweg» (Βερολίνο, 2015)· «Default 5//Long time no sea», Μουσείο Τσαλαπάτα (Βόλος, 2015)· 1η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής Θεσσαλονίκης (2012). Είναι, επίσης, συνιδρύτρια του studio MIWI –speculative designstudio, το οποίο εξερευνά εναλλακτικά σενάρια επικείμενων μορφών του μέλλοντος μέσα από ψηφιακές και χωρικές αφηγήσεις και σχεδιασμό εμπειριών. Έργα του studio MIWI έχουν βραβευτεί, δημοσιευτεί και παρουσιαστεί στις ακόλουθες ομαδικές εκθέσεις και διοργανώσεις: 1ο βραβείο και Vitra Design Museum Award «Dancing. Alternative Designs for Clubs» στο πλαίσιο του διαγωνισμού NonArchitecture Competitions 2018· στον διαγωνισμό «Fairy Tales» της διαδικτυακής πλατφόρμας BlankSpace Project (τιμητική διάκρισης, 2020)· παρουσίαση στην έκθεση «Aesthetics of Prosthetics», Ινστιτούτο Pratt (Νέα Υόρκη 2019). Αυτή την περίοδο δραστηριοποιείται στο χώρο του CollectibleDesign, με έμφαση στην παραγωγή avant-garde χρηστικών αντικειμένων και χωρικών κατασκευών.

Εντεροκάθισμα, 2013

Εντεροκάθισμα, 2013

The Idiot-tinkerer Persona, 2017

The Idiot-tinkerer Persona, 2017

The Idiot-tinkerer Persona, 2017

The Idiot-tinkerer Persona, 2017

The Idiot-tinkerer Persona, 2017

The Idiot-tinkerer Persona, 2017