9 Fellows συμμετέχουν στο Φεστιβάλ Αθηνών

04.06.21

ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260

Δανάη & Διονύσιος, Free At Last: Reroote

Άντι Τζούμα, Οικοδομή

ANNNA³. The Worlds of Infinite Shifts. Photo: Katja Ilner

Οι Νεφέλη Αστερίου, Νώντας Δαμόπουλος, Δανάη Δημητριάδη, Γιώργος Nικόπουλος, Δημήτρης Μυτιληναίος, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Μάρθα Πασακοπούλου και Άντι Τζούμα και  συμμετέχουν στο Φεστιβάλ Αθηνών.

Αναλυτικά:

O Άντι Τζούμα χορογραφεί την performance Οικοδομή, στην οποία συμμετέχει σε πρωταγωνιστικό ρόλο ο Γιώργος Λυκόπουλος. Ο κόσμος της Οικοδομής περιλαμβάνει έννοιες και συμβολισμούς, αντλώντας από δύο άλλους, πολύ διαφορετικούς αλλά παράλληλους κόσμους: αυτόν του ρεμπέτικου και αυτόν της κουλτούρας του χιπ χοπ. Συνδυάζοντας στοιχεία από τη ρεμπέτικη μουσική και ιστορία με την κινησιολογία και την τεχνική του χιπ χοπ, επιδιώκει να δημιουργήσει έναν χώρο στον οποίο οι μουσικές, οι ρυθμοί και οι ιστορίες συγχωνεύονται, και συνθέτουν μια ενιαία γλώσσα επικοινωνίας. Μια γλώσσα που μπορεί να γίνει κατανοητή από οποιονδήποτε οπουδήποτε. Αυτός είναι ο στόχος. Μέσα από την ερμηνεία τεσσάρων χορευτών και δύο μουσικών, η γλώσσα της «οικοδομής» μιλά για τις ανθρώπινες σχέσεις και τις σχέσεις εξουσίας, για την επικοινωνία και την αποξένωση, για τη Ζωή και τον Θάνατο.

Η Δανάη Δημητριάδη χορογραφεί την παράσταση Free At Last: Rerooted με τον Διονύσιο Αλαμάνο. Εικόνες μυστικισμού και σκοτεινή ατμόσφαιρα. Η ελληνική παράδοση αποδομείται και συνδέεται με το σήμερα, καθώς ο θρύλος για τον χορό του Ζαλόγγου γίνεται το έναυσμα μιας πρωτότυπης χορογραφίας. Δύο νέοι, διεθνώς βραβευμένοι χορογράφοι, η Δανάη Δημητριάδη και ο Διονύσιος Αλαμάνος, μεταφέρουν στη σκηνή τη συγκινησιακή φόρτιση του χορού προς το χείλος του γκρεμού, με πρωτότυπη μουσική και με χορογραφία εμπνευσμένη από παραδοσιακούς χορούς, ελληνικούς και ξένους, που εικονοποιούν τη φύση και τα πλάσματά της.

H Iωάννα Παρασκευοπούλου συμμετέχει στην παράσταση ANNNA³. The Worlds of Infinite Shifts /Οι κόσμοι των αέναων μετατοπίσεων, σε χορογραφία της Alexandra Waierstall. Μεταμορφώσεις του γυναικείου σώματος, σ’ ένα εκρηκτικό συναισθηματικό και υπαρξιακό χορευτικό τρίο. Οι χορεύτριες, με άψογη τεχνική, διανύουν τον χώρο γεμάτες αβεβαιότητα αλλά και τόλμη, γιορτάζουν την ελευθερία της σωματικής έκφρασης. Εμφανίζονται και εξαφανίζονται. Ενώνονται και αποχωρίζονται. Σε συνεργασία με τον διάσημο συνθέτη και πιανίστα Hauschka και τη Γαλλίδα σχεδιάστρια φωτισμού Caty Olive, η γεννημένη στη Βρετανία, κυπριακής καταγωγής χορογράφος Αλεξάνδρα Βάιερσταλ σμιλεύει τα γυναικεία σώματα ως τοπία αντανάκλασης, σύνδεσης και αντίστασης.

Οι Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Μάρθα Πασακοπούλου και Νεφέλη Αστερίου συμμετέχουν στην παράσταση της Ίρις Κάραγιαν A Dance as a Dance.
Πώς βιώνουμε τη χορευτική εμπειρία; Τι συμβαίνει στις αισθήσεις μας όταν χορεύουμε και πως αλλάζουν; Πώς νοείται η ενσώματη εμπειρία του χορού ως μια πρακτική επαναπροσδιορισμού της ύπαρξής μας, και ως επιθυμία υπέρβασης αυτής; Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα που απασχολούν τη χορογράφο Ίρις Καραγιάν στη νέα της παραγωγή με τίτλο A dance as a dance. Ανατρέχοντας σε αρχειακό υλικό που μελετά το κινητικό λεξιλόγιο και τους χορούς διαφορετικών πολιτισμών, η χορογράφος εστιάζει στον πυρήνα της κίνησης, στους παλμούς και τις ανάσες, δημιουργώντας μια παράσταση με άξονα τον ίδιο χορό, την εμπειρία ως κιναίσθηση και την ζωντανή παρουσία ως συνθήκη σχέσης με τον κόσμο.

Ο Δημήτρης Μυτιληναίος συμμετέχει τόσο ως βοηθός χορογράφου όσο και με την ερμηνεία του στην παράσταση της Λενιώς Κακλέα, Age of Crime. Ανάθεση του Φεστιβάλ Αθηνών στη χορογράφο Λενιώ Κακλέα, που ζει κι εργάζεται στο Παρίσι, το Age of Crime, με αφορμή την επέτειο για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, μας καλεί να παρατηρήσουμε τις επίσημες αφηγήσεις που διαμόρφωσαν την εθνική μνήμη. Η δημιουργός ανατρέχει στη φιγούρα των βαμπίρ για να σχολιάσει πώς οι εθιμικές τελετές συγκροτούν ένα είδος φαντασιακής κοινότητας και βασίζεται σε πρωτοπρόσωπες οθωμανικές αφηγήσεις της επανάστασης για να αποκαλύψει τις εντάσεις που αποσιωπούνται γύρω από τη συγκρότηση ενός έθνους αποκαθαρμένου από τις επιρροές της Τουρκοκρατίας.

Περισσότερες πληροφορίες: http://aefestival.gr/