ΠΡΟΒΟΛΕΣ – TUAN ANDREW NGUYEN & THE PROPELLER GROUP

07.07.20

STATE OF CONCEPT

Την Τρίτη 7 Ιουλίου επισκεφθήκαμε το State of Concept με στόχο να δούμε μια σειρά προβολών κάτω από την θεματική ομπρέλα State Affairs από τους εικαστικούς Uriel Orlow και Tuan Andrew Nguyen. Η ενότητα State Affairs παρουσιάζει εικαστικές πρακτικές που εστιάζουν σε θεματικές οι οποίες δουλεύονται σταδιακά μέσα από ένα σύνολο έργων και σε διάρκεια χρόνου, και επιχειρούν να δώσουν φως σε ιστορικές συνθήκες και πως αυτές επηρεάζουν την σύγχρονη πραγματικότητα.

Uriel Orlow – State Affairs φάκελος #05

To φιλμ “Learning from Artemisia” είναι μία εγκατάσταση βίντεο, και αποτελεί μία ενδελεχή έρευνα, γύρω από το θεραπευτικό φυτό Αrtemisia afra, ένα είδος αγριαψιθιάς που χρησιμοποιείται για τη θεραπεία της ελονοσίας. Η ταινία αποτελεί ένα ατμοσφαιρικό, αλλά ενίοτε σκληρό ταξίδι/αφήγηση για τις δυναμικές της γεωπολιτικής, μέσα από τις ιστορίες των θεραπευτικών φυτών.

Η πρακτική του Uriel Orlow βασίζεται στην έρευνα, επικεντρώνεται στην διαδικασία και είναι εμπλέκει το φιλμ, τη φωτογραφία, το σχέδιο και τον ήχο. Οι πολυμεσικές εγκαταστάσεις του επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες τοποθεσίες και μικρο-ιστορίες, και φέρνουν σε διάλογο διαφορετικά σχήματα εικόνας και αφηγηματικούς τρόπους. Το έργο του ασχολείται με τα κατάλοιπα της αποικιοκρατίας, χωρικές εκδηλώσεις της μνήμης, τα τυφλά σημεία της αναπαράστασης και των φυτών ως πολιτικών παραγόντων.

Tuan Andrew Nguyen – State Affairs φάκελος #06

H δουλειά του Τuan Andrew Nguyen εξερευνά την δύναμη της αφήγησης μέσω της γλυπτικής και του βίντεο. Τα πρότζεκτ του ολοκληρώνονται μετά από πολύμηνη έρευνα και συμπεριλαμβάνουν πολλές φορές την εμπλοκή κοινοτήτων και ομάδων πολιτών, εστιάζοντας στην Ιστορία που κληρονομούμε αλλά και στην μνήμη. Ο Nguyen αποσπά και δουλεύει με κυρίαρχες -και συχνά αποικιοκρατικές- ιστορίες, αλλά και υπερρεαλιστικές αφηγήσεις τις οποίες μετατρέπει σε μια αλληλουχία εικόνων. Γεγονότα και μυθοπλασία πλέκουν ποιητικές αφηγήσεις που διαπερνούν τον χρόνο και τον τόπο. Είναι μέλος της κολλεκτίβας The Propeller Group, μια από τις παλαιότερες και πιο σημαντικές εικαστικές ομάδες του Βιετνάμ.

Το πιο πρόσφατο του έργο “The Boat People”, (2020, διάρκεια 19′) το οποίο προβάλλεται αυτές τις μέρες και στο MOMA της Νέας Υόρκης, διαδραματίζεται σε ένα απροσδιόριστο και επισφαλές μέλλον, όπου η εξαφάνιση του ανθρώπινου είδους παρουσιάζεται ως πιθανή. Πρωταγωνιστεί μία ομάδα παιδιών με επικεφαλής ένα δυναμικό και εφευρετικό κοριτσάκι, η οποία ταξιδεύει στις θάλασσες και συλλέγει ιστορίες ενός κόσμου στον οποίο τα παιδιά δεν έζησαν ποτέ.

Το φιλμ “The Island” (2017, διάρκεια 42′), διαδραματίζεται εξ’ ολοκλήρου στο νησί Pulau Bidong, που βρίσκεται απέναντι από τις ακτές της Μαλαισίας. Το νησί ήταν το μεγαλύτερο κέντρο προσφύγων κατά την διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ. Ο καλλιτέχνης και η οικογένεια του ήταν ανάμεσα στους 250.000 ανθρώπους που έζησαν εκεί μεταξύ 1978 και 1991. Το νησί ήταν μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της υφηλίου, μέχρι τα Ηνωμένα ‘Εθνη να κλείσουν το προσφυγικό camp το 1991. Σήμερα η τοποθεσία έχει καλυφθεί από πυνκή βλάστηση και ερείπια.

Η τρίτη ταινία που θα παρουσιαστεί είναι μια συλλογική παραγωγή του The Propeller Group, με τίτλο “The Living Need Light, The Dead Need Music” (2014, διάρκεια 24′), η οποία συνδυάζει γυρίσματα από πραγματικές καθημερινές σκηνές και μυθοπλασία, σκιαγραφόντας τις παραδόσεις και τελετές ταφής του Βιετνάμ.